iunie 20, 2021
Actualitate

Ministrul Educației vrea să schimbe urgent metoda de predare în școli

Într-o emisiune la Antena3, ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a anunțat că are în plan schimbarea metodei de predare din învățământul românesc, și anume transformarea ei din disciplinară în intradisciplinară.

Conform declarațiilor ministrului Educației, învățământul românesc trebuie să se adapteze noilor metode de predare. Rata mare de analfabetism și rezultatele slabe obținute de elevii români la testele PISA arată că problema cea mai mare în acest domeniu este modul de predare.

Rezultatele testelor PISA din 2018 au arătat că România avea cele mai slabe rezultate din ultimii 9 ani la acest tip de evaluare. Scorul obţinut a fost în scădere faţă de ultimele două testări la care România a participat (în anii 2012 şi 2015) la toate cele trei domenii testate: citire, matematică şi ştiinţe, potrivit rezultatelor PISA 2018 publicate de către directoratul pentru Educaţie al Organizaţiei pentru Cooperare şi Dezvoltare Economică (OECD).

Procentul de analfabetism funcţional este de 44%, în medie, în creştere faţă de 2015.

Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu: Cu această problemă ne confruntăm din cauza faptului că noi avem o predare disciplinară, în timp ce evaluările pentru analfabetismul funcţional sunt făcute, testele PISA, interdisciplinar.

Noi îi învăţăm pe copii separat biologie, chimie, fizică, după care ne aşteptăm să înţeleagă interdisciplinar şi să răspundă conform acestor întrebări. Acest lucru se va schimba în momentul în care vom reuşi să îi învăţăm pe copii în aşa fel încât să facă faţă acestor teste.

Acest lucru nu se poate face de azi pe mâine, dar trebuie neapărat făcut, cât mai urgent posibil. Până când nu vom face acest lucru, nu vom putea spera la îmbunătăţire radicală a ratei de analfabetism care ne plasează pe ultimele locuri din Europa.”

Sursa declarații emisiune A3

Follow Me:

Related Posts